Kibid se pune tri decenije bavi uvozom i distribucijom dečje hrane. Vaša kompanija je praktično najbolji prijatelji mladih majki, snažna podrška porodici, roditeljima...? Koliko na to utiče činjenica da je na čelu kompanije žena?
Naš ceo tim je posvećen poslu i onom što radimo sa velikom odgovornošću. Mi smo lideri, uvoznici i distributeri evropskog Brenda br 1 u segmentu hrane za bebe Aptamil, kao i svih proizvoda Nutricije, koja je deo velike Danone grupe, za Srbiju i zemlje regiona. To liderstvo predstavlja zapravo veliku obavezu i za mene i za sve kolege u kompaniji Kibid.
Uspeh posmatram kroz učenje, posvećenost i poverenje koje gajimo u timu i koje prenosimo i našim korisnicima. Na primer, kada pomislite da sve znate i da nemate više šta da naučite ulazite u veliki problem. Uvek ima nešto drugačije, posebno, nešto čemu treba da se stremi i posveti posebna pažnja. I nauči. Evo, upravo sam se vratila sa jedne menadžerske edukacije u Holandiji - Nutricia, naš dugogodišnji partner nas upravo edukuje da uvek možemo korak dalje i zato je dobar osećaj biti i deo međunarodnog tima.
A kada kazem posvećenost ne mislim na odricanje i izgaranje, već dobar osećaj kada se uradi dobar posao, propozna šansa, unapredi komunikacija, lako reši problem. Navela sam i poverenje kao važnu premisu našeg zajedničkog rada u Kibidu - i to poverenje u kompaniju, proizvode, ljude, i pre svega sebe.
U mogućnosti ste da utičete na zdravlje i formiranje zdravih navika u ishrani naše najmlađe populacije. Osećate li se privilegovano zbog toga?
Ovo se mоže nazvati privilegija i to zaista jeste. Ali mi delimo poslovnu filozofiju da pre svega imamo odgovornost prema našim korisnicima i u tom segmentu nema ni improvizacije, ni kompromisa. Majčino mleko jeste najbolja hrana za bebe i to je naš stav uvek. Poštovanje koda Svetske zdravstvene organizacije o dojenju i ishrani beba za nas je osnovni postulat koji nikada ne dovodimo u pitanje i svi zaposleni znaju to i strogo se pridržavaju pravila u komunikaciji.
Ova veoma osetljiva kategorija proizvoda jer kao što znate korisnici su bebe, zahteva poštovanje najviših standarda u svim segmentima poslovanja. Kategorija hrane za bebe svrstana je u kategoriju sa zakonskim ograničenjima i u oglašavanju. SZO 1981. godine donosi kodeks koji ograničava oglašavanje adaptiranih formula, u cilju podsticanja dojenja. Nutricia, kao potpisnik WHO koda, i naša kompanija kao distributer, strogo poštujemo ovu regulativu u svim segmentima poslovanja.
Upravo zahvaljujući svim navedenim standardima u poslovanju možemo da kažemo da jesmo neko ko ima privilegiju da brine o zdravlju i zdravim navikama najosetlljivije i najdivnije populacije - naših beba. Znamo da pomažemo mnogima, da vraćamo osmeh na lice i roditeljima i deci. Da će zahvaljujući nama mnogo beba mirno spavati noćas. To je naš mir, to je naš uspeh.
Možete li iz ugla nekoga ko se već dugo bavi dečjom hranom, a posredno i natalitetom i populacionom politikom, da procenite da li je izazovnije odgajati decu danas ili ranije?
Na ovo pitanje više mogu da odgovorim iz ugla roditelja. Mislim da se roditeljstvo, odgajanje i vaspitavanje dece značajno promenilo. Roditelji danas jako odgovorno shvataju tu ulogu. Izuzetno se trude i velika većina želi da svojoj deci priušti sve najbolje. Ne samo u materijanom smislu već i u učenju, radu sa njima, nezi i najvažnije pružanju emocija. Roditelji su jako brižni, još u trudnoći pa i kasnije. U nekim drugim, čak i razvijenijim zemljama pristup odgajanju dece je drugačiji, rekla bih i da je opušteniji. Postavlja se pitanje da li je bolje? Da li su njihova deca spremnija kasnije za život? Na to nemam baš najbolji odgovor jer je to osećaj svake majke, svakog roditelja… Mi smo narod sa puno emocija i mislim da je ljubav i zagrljaj ono najvažnije što treba da detetu pruži svaki roditelj. Roditeljstvo je svakako i uvek izazov, u svakom vremenu i u svakom društvu. Jer sve kreće od prvog dodira majke i bebe i prvog podoja. A naša korporativna misija je da u tim prvim mesecima najveće brige i često straha, budemo podrška ako je to potrebno.
Kako gledate na pojam ženskog liderstva i šta je to što izdvaja žene u svetu biznisa?
Lideri bez obzira na pol imaju puno zajedničkih načela koja ih vode kroz rešavanje svakodnevnih poslovnih izazova. Ženama nije uvek lako u našem okruženju - često je potrebno i više snage i više vremena da se istaknu ali pravim liderima na kraju krajeva nije važan ni pol ni politička podrška ni imućna porodica. Njihov kvalitet se sam izbori za svoje mesto.
Već sam pominjala posvećenost kao jednu od osnovnih premisa uspešnog poslovanja. Smatram da je za uspeh neophodan i kontinuiran rad na sebi i učenje. Svoje mlade kolege lideri uvek mogu da podstiču i ono što jeste podjednako važno u našem menadžerskom delu posla jeste da upravo gradimo naše naslednike i da ulažemo u mlade ljude koji imaju liderske potencijale. Kada ljudi u našem okruzenju vide koliko se mi trudimo i nastavljamo da nadograđujemo svoje znanje i veštine, verujem i da će krenuti našim stopama. Taj timski rad može samo da predstavlja dobar put za dalji razvoj kompanije koju vodimo.
Mogu na kraju da istaknem svoj primer kao žena na vodećem mestu u privatnoj kompaniji koja je ujedno lider u svojoj kategoriji proizvoda u Srbiji. Sigurna sam da sopstvenim radom, profesionalnim pristupom, poštovanjem svih saradnika i kompletnog tima a uz jasnu viziju i dobro postavljene poslovne ciljeve uspeh svakog lidera ne može da izostane.
Izvor: Cord Magazin
https://cordmagazine.com/equality/djragana-djujic-kibid-only-the-best-for-babies/